" I am struggling with something that is controlling me under its power. It is very powerful, beyond my imagination, and I have never overcome once since the very beginning. I prayed a thousand of times; I have been trying my best to go away and get over it and still I am. In the end, it doesn't even matter because I believe in the future. One day ... one day, very soon, I am going to be a winner. It is the ghost inside of me. For some reason or another, I made it to act that way. For the same reason and in the same way, I will make it disappear." It inspires me. HSCHA.

Monday, July 16, 2012

menulis

salam,
hari ini saya menaip..tajuk tu seja taip menulis...
lama teda lawat saya punya belog ni..
ada tumbuh rumput suda ckit hihi..
....esok....
ya esok saya terbang balik ke sabah..
2 bulannnnn...wahh kira agak lama juga tu..
hari yg dinanti2 setiap kali selesai exam..
sepatutnya saya sudah bercuti sejak10hb la..
akan tetapi...wahh skema!hihi..
tapi disebabkan beberapa perkara, dan perkara yg perlu saya selesaikan disini..
hari ini adalah jawapannya...
saya malas suda bah urus ini benda..
saya suda plan sejak januari..tapi hingga skrg blm selesai..
saya suda dpt tmpt praktikal..tapi kolej p tangguh pla..
kunun2 alasan damages control.itulah.inilah..haiiishh..
pastu bila mohon balik x diterima suda..putih trus mata saya hoho..
lagi satu..kolej buat pemilihan mau hantar student dia p buat internship di luar negara..
siuk kunun mula2 p ikut temuduga..
temuduga paling senang..2tahun di kolej ini, tapi singkatkan dalam masa 3minit..describe dalam bahasa inggeris..saya pun trus bekulut2 ni lidah bercakap bi..depan ada 3juri yang menilai..saya kelentong sana sini hihi lucu pla..yang bestnya..daripada beratus student, 6 org seja terpilih untuk ditemuduga dan hanya 2orang yang akan terpilih..cuba teka sepa yg terpilih?hihi..
tapi bila dapat tiba2 pla terfikir..eh?jauh la tempat tu..buli2 kolej pilih hantar p kemboja aka cambodia..
kompom2 la family saya x suruh p..
trus saya terfikir lagi..macamana pla tempat posting yang suda dpt?takkan mau tolak lagi..
last2 saya xjadi p cambodia tu..bukan xmau p tapi selepas memikirkan beberapa perkara,
saya tolak tempat tu dengan bagi kolej alasan yg logik..acceptable..
dan akhirnya setelah menolak beberapa tempat yang dibagi di semenanjung ni,
saya memilih untuk buat intern di sabah..
nantikan saya disana..
emm..exam baru ja lepas..hope result seperti yang di angan2kan..
tapi saya heran..exam kali ni mcm saya rasa xda apa2..saya menjawab kertas pun mcm saya xingat apa2..
adakah ini yang dikatakan fokus?atau sebenarnya saya yg kehilangan tumpuan..tiba2 saya jd bingung..
hari tu..selesai exam saya bertanya pada rakan2..apa yang kita buat hari ni?..durg jwab 'exam!'..
tapi napa saya rasa bukan exam?..nah..suda jd masalah pla..sebabnya saya xtau apa yang saya jawab dalam kertas exam...saya xingat apa2..huh!..tunggu result seja la..tingu nt macamana..
ok..saya mau bersiap packing2 barang..esok flight pla awal pagi..dan mungkin tengahri saya sudah sampai di rumah..
kali ni adik saya (ayie) xikut sama balik..dia balik tapi flight dari johor keesokannya(lusa 18hb)..
tapi saya teda berseorangan sebab budak kici pla ganti dia..hihi..teda juga la saya boring dlm perjalanan nt..
nda sabar balik kampung..rindu 'dia'..dan rindu semua..
ok babai..




No comments:

Post a Comment