" I am struggling with something that is controlling me under its power. It is very powerful, beyond my imagination, and I have never overcome once since the very beginning. I prayed a thousand of times; I have been trying my best to go away and get over it and still I am. In the end, it doesn't even matter because I believe in the future. One day ... one day, very soon, I am going to be a winner. It is the ghost inside of me. For some reason or another, I made it to act that way. For the same reason and in the same way, I will make it disappear." It inspires me. HSCHA.

Monday, March 12, 2012

kuota

kopivosian*versi kadazan..
tajuk entri kali ni kalau sebut dlm bi 'quotta'..
kuota tu apa ya?..
kuota adalah kuantiti maksimum yang diperuntukkan, dibenarkan atau ditetapkan untuk sesuatu perkara.
kaitannya?
saya dapat surat.....
"dukacita dimaklumkan kepada anda bahawa permohonan pelajar yang bernama...*tutttt*..untuk internship program bagi sesi 2012 di Jabatan Kimia Malaysia (bhgn forensik),Sabah telah ditolak kerana kuota telah dipenuhi"..
pulak daaa...ari tu cakap 30org..owh..mungkin betul la kuota da cukup..ketua seksyen pun uda tukar orang..yang lama, kawan saya (en. nazri) sudah dipindahkan ke sibu, sarawak...huhu patut la...
nda apa la..saya ada satu lagi permohonan di sektor swasta..Port Sabah..sama juga latihan lebih kepada operasi..import dan eksport..tapi uda 2 bulan lebih jawapan belum dapat lagi..bila kol.."dalam proses"..
nda dapat pun apa buli buat la..sebenarnya saya lebih berminat dengan sektor swasta untuk latihan industri.
banyak sebabnya...tapi kalau nda dapat pun, pihak kerajaan suda meluluskan 2 permohonan saya untuk mengikuti latihan industri dengan jabatan imigresen dan kastam..untuk mengelakkan saya di tempatkan di sini (semenanjung)..saya akan pilih antara 2 jabatan ni..saya akan pilih jabatan yang paling dekat dengan rumah saya..bukan apa..tapi saya mau kurangkan kos perbelanjaan harian saya. simpanan yang ada suda semakin susut..tu la sapa suru nda kerja..hihi..kos sara hidup di KL ni mmg tinggi..4bulan tu kira agak lama juga..my family pun syorkan saya buat praktikal di sabah..lagipun saya sangat2 hendak berjumpa dengan 'dia'...pada asalnya saya lebih suka cari pengalaman di semenanjung ni..tapi saya bila saya fikir balik, saya ikut ja la permintaan family..satu sebabnya, keadaan kesihatan saya yang nda menentu..tapi saya takut apa?..bahaya ada dimana2 ba..saya mmg keras kepala hahaha...
apapun..ari ni saya akan beli tiket kapal untuk balik sabah..nanti tambah mahal lagi tambang kalau lewat beli..
saya baru check laman airasia tadi..tambang untuk 2orang hampir setengah ribu..harap2 isi dalam debit kad saya masih mencukupi..taadaa..


p/s: 'dia' masih macam tu..text nda berbalas.why? =(

No comments:

Post a Comment