" I am struggling with something that is controlling me under its power. It is very powerful, beyond my imagination, and I have never overcome once since the very beginning. I prayed a thousand of times; I have been trying my best to go away and get over it and still I am. In the end, it doesn't even matter because I believe in the future. One day ... one day, very soon, I am going to be a winner. It is the ghost inside of me. For some reason or another, I made it to act that way. For the same reason and in the same way, I will make it disappear." It inspires me. HSCHA.

Saturday, March 10, 2012

baru yang bersebab

salam hari sabtu..

hmmn..nampaknya teda apa yang saya buli buat hari ni...
awal bangun memikirkan apa yang mau dibuat..
kalau diikutkan mmg banyak benda mau dibuat..
nah..tu assignment+repot2 semua nda siap lagi..berlambak..
tapi hari ni saya mau rilek sikit..gg pun nda berapa sihat..bleeding..mungkin kesan ubat..
di luar pun mendung..kadang tu ujan pagi sampai malam..kesannya bandar KL ni banjir kilat..
lebuhraya sesak..sana sini jalan jem..kalau ada motor kan bagus..SB3180B..napa la kau duduk dekat beaufort..mungkin kau uda berhabuk sekarang..nda pun mungkin kau uda kena bungkus sarang labah2..sabar seja..tunggu la saya balik kio..
saya punya bestfren smlm call..dia punya majlis kawin 4mei..saya janji saya akan datang..
tapi nampaknya bukan rezeki saya..saya tau dia mungkin sedih..tapi saya mau buat macam mana..4mei tu adalah last exam paper saya..mungkin kalau saya balik pun malam 4mei tu pun nda sempat juga..nanti saya pula yang rush hour..huhu cian...dalam tempoh 2tahun yang berlalu ni uda macam2 saya ketinggalan acara dekat kampung..sedih juga la..bayangkan..nenek saya meninggal dunia pun saya nda dapat balik..tu pun time exam..malam tu saya call bapa minta maaf sebab nda dapat datang..bapa saya mmg seorang yang memahami..dia kata nda apa, teruskan exam jangan fikir lain..saya call mak, saya pula sedih dan masa tu la saya menitikkan airmata..terasa sangat bersalah..saya mmg macam tu..kalau saya rasa bersalah saya akan menangis. biarla orang mau kata apa..apa la lelaki pun pandai menangis..siapa kata lelaki nda buli menangis?..saya menangis kerana nenek..saya menangis kerana mak..saya menangis kerana wanita..tapi saya kuat kerana saya ada bapa yang memahami..kakak..adik2..saya punya kazen2 semua memahami saya..saya dikenali kerana jarang senyum..dikenali kerana menangis..saya ada sebab..kerana saya bukan seperti yang orang lain fikir..sebab saya kukuh..sebab saya bukan orang jahat..dan satu sebab yang paling kuat..saya bukan mudah dipengaruhi..sebabnya kenapa?..sebab saya yang mempengaruhi orang lain..saya ada kelebihan itu..sebab saya suka membaca fikiran orang..sebab kenapa saya buat begitu?..sebab masa tu la saya buli nampak niat dan tindak balas seseorang terhadap saya..alamak!..kenapa pula sampai sini cerita saya ni??..ni la pasal kalau fikiran melayang..ni jari pun ikut seja taip apa yang saya fikir..hahahaa..saya tengah senyum sendiri..alah..bukan orang nampak pun..kan saya ni jarang senyum..hihi..
apapun..jangan ikut macam saya..sentiasa la korang senyum..sebab..sebabnya korang seja yang tau kenapa korang senyum...peace!..

pic dibawah ni adalah lappy baru saya..sony vaio model VPCEG28FG berwarna pink..mahal siot dia punya keyboard skin tu..lesap rm130 hanya untuk sekeping getah tu..


saya suka kombinasi warna vaio ni..merah jambu..putih dan biru muda..
out dulu..bubye..


p/s: selamat berpuasa..easter nda lama lagi..tapi ni la tahun kedua saya nda dapat celebrete..sedih..

No comments:

Post a Comment