" I am struggling with something that is controlling me under its power. It is very powerful, beyond my imagination, and I have never overcome once since the very beginning. I prayed a thousand of times; I have been trying my best to go away and get over it and still I am. In the end, it doesn't even matter because I believe in the future. One day ... one day, very soon, I am going to be a winner. It is the ghost inside of me. For some reason or another, I made it to act that way. For the same reason and in the same way, I will make it disappear." It inspires me. HSCHA.

Tuesday, March 13, 2012

fikir

salam,

smlm ssh tidur..
lepak tepi tingkap memandang lampu2 yang berkelipan sekitar kota PJ..patung 'sphinx' mall sunway pyramid bila pandang dari jauh nampak mcm hidup..fikran saya melayang-layang..bila pandang kebawah, terasa gayat pula..tingkat 14 apartment ni nda la juga tinggi sangat..leka memerhatikan kereta yang lalu lalang macam teda waktu untuk berhenti..terfikir lagi pasal apa yang my family ckp petang tadi..betul ka mcm tu?.bila la saya bulih hidup tenang  ni?..ingatkan masalah tu uda selesai..tapi uda 3tahun lebih..kenapa masalah ni buli datang balik?kenapa libatkan family saya?.perlukah saya marah2?..saya betul2 nda buli terima semua ni..tapi mmg betul ckp family..saya kena selesaikan juga masalah ni..kalau dibiarkan berpanjangan, susah nanti kemudian..saya akan kumpulkan balik semua bukti2 yang saya ada..saya nda ada pilihan lain..saya akan buat tuntutan di tribunal..dan saya akan selesaikan masalah ni sekalipun melibatkan mahkamah sivil..saya akan dapatkan kembali hak2 dan nama baik saya..saya nda perlukan bantuan siapa2 biarpun family sendiri..saya tau mereka risau..sebab itu saya nda mau libatkan mereka..saya akan selesaikan secepat yang mungkin..saya nda mau masalah ini mengganggu fokus saya terhadap study..saya kena positif!.
sedang saya berfikir..saya mendengar jeritan wanita meminta tolong di tepi jalan dekat bawah..memandangkan lampu sangat terang,saya dapat perhatikan seorang lelaki bertopi keledar berwarna merah sedang meragut beg tangan seorang wanita..saya nda buli buat apa2 cuma memerhatikan dari tingkat 14 rumah insiden tu..kesian bila tingu wanita tu ditendang dan diheret sbb dia nda mau lepaskan beg dia..peragut tu bila uda dpt beg terus lari tapi orang ramai yang sedang minum makan di gerai yang berdekatan mengejar peragut tu..saya perhatikan keadaan sekeliling dan teda tempat untuk peragut tu melarikan diri sbb seluruh kawasan ada pagar dan dia terkepung..kotoh!..ditangkap dan nda cukup kena ikat,kena belasah lagi dengan orang ramai..hampir 10minit polis datang dan lepas tu saya nda tau lagi apa nasib peragut tu..ambil balasan untuk kau!.kejadian mcm ni mmg selalu berlaku..peragut ni nda pandai serik buat kerja tu biarpun di depan orang ramai..mmg silap langkah la..risau juga kalau terkena dibadan sendiri..peragut sanggup buat apa saja termasuk membunuh..selalu saya ingatkan kwn2 wanita saya terutama ayie supaya jgn keluar waktu malam dan kalau keluar pun jgn sorg2..sekalipun waktu siang..palis2 kalau terkena mcm tu..saya nda dapat bayangkan apa jawapan yang harus saya bagi sama family..bahaya ada dimana2..so, be careful yourself..
sempat lagi saya buat kesimpulan tu..saya punya masalah sendiri lagi banyak..nda tau mau luah sama siapa..sampai bila tekanan ini?saya pun nda tau..tapi harapan saya, saya akan dapat selesaikan semua masalah ni secara baik..hopefully...babai..


p/s: kdg2 terlalu leka sampai lupa masalah sendiri..bila uda parah..susah..tapi saya takkan sesekali marah..sebab apa2 perkara pun takkan dapat selesai kalau dengan cara marah ;)

No comments:

Post a Comment