" I am struggling with something that is controlling me under its power. It is very powerful, beyond my imagination, and I have never overcome once since the very beginning. I prayed a thousand of times; I have been trying my best to go away and get over it and still I am. In the end, it doesn't even matter because I believe in the future. One day ... one day, very soon, I am going to be a winner. It is the ghost inside of me. For some reason or another, I made it to act that way. For the same reason and in the same way, I will make it disappear." It inspires me. HSCHA.

Saturday, March 24, 2012

bisnes monyet

haloo..

fraud!
satu penipuan!
boleh ditakrifkan sebagai 'business monkey'!.
saya pun sebenarnya kurang faham dengan frasa tersebut..
apa yang saya faham..saya telah ditipu..tertipu hidup2..
nasib baik saya masih hidup..kalau sudah mati mcmana lagi mau settle kes tipu ni..
hari selasa depan saya cuti untuk menguruskan hal ni.harap dpt cari jalan penyelesaian sbb hari rabu berikutnya saya akan berada di luar untuk program education trip di HUKM untuk satu subjek psychlogy..blm mula apa2 suda terasa sangat penatnya..
namun..seperti yang disarankan, saya nda mau letakkan diri saya di dalam tekanan..bezanya cuma satu..cuma blog ni tempat meluahkan apa yang terbuku dihati..percaya atau tidak..luahan2 ni dapat meringankan sedikit tekanan luaran yang nda pandai habis2..ikhlas saya katakan disini saya sedang berbicara dengan diri sendiri..
sbb saya dapat rasakan rujukan paling terbaik adalah diri sendiri..hanya katakan pada diri..'come out and just play!'..cuma jangan hilang fokus..macamna mau fokus?..saya tau caranya ;D

saya pernah kata yang saya nda suka pada orang yang gunakan nama saya untuk buat kesalahan..bukti2 yang ada pada saya suda cukup untuk mendakwa individu terbabit di muka pengadilan..saya sebenarnya pun nda tau dimana silapnya dan bagaimana individu tu boleh gunakan tandatangan saya untuk menipu..tandatangan tu langsung nda sama dengan tandatangan saya..satu lagi..knapa gunakan tandatangan bapa dan ibu saya yang juga langsung nda sama dengan tandatangan mereka yang kononnya sebagai penjamin saya..kenapa libatkan mereka?..lagipun nama saksi tandatangan tu saya nda pernah kenal..seorang wanita..seorang yang langsung teda kaitan dengan saya..
saya nda kisah la berapa pun nilai tuntutan yang dibuat oleh pihak yang satu lagi..saya akan pastikan nilai tersebut dikembalikan kepada saya..RM24 ribu bagi saya satu nilai yang belum mencukupi untuk belanja kawin saya pun..terus terang saya katakan..saya langsung tidak mempunyai masalah tentang wang..saya cuma akan gunakan bila semuanya suda bersedia..itu seja..
individu satu ni gunakan nama saya untuk menipu pihak yang satu ni untuk membuat pengeluaran wang sebanyak RM24 ribu..kini saya diminta oleh pihak bank untuk membuat pembayaran setiap bulan..GILA!..
status saya masih seorang pelajar dan belum bekerja..macmna pihak bank mau buat pemotongan setiap bulan kalau saya belum mempunyai kerja?.kononnya saya boleh membuat pengeluaran KWSP untuk membuat pembayaran..ya..saya tau tapi KWSP adalah untuk kegunaan saya pada masa hadapan..lagipun caruman tu berapa sangat la..saya nda mempunyai hutang melainkan PTPTN..tunggakan PTPTN sewaktu belajar di neg 9 pun saya suda jelaskan sebelum memasuki kolej yang baru..senang cerita saya akan menuntut kembali RM24 ribu tu dan kembalikan kepada pihak bank...selesai dan saya boleh teruskan hidup sampai saya dapat capai apa yang saya impikan selama ni..salam..


p/s: betapa sukarnya pihak lelaki mencari wang untuk sebuah perkhawinan..saya harap pihak wanita faham tentang itu..sebenarnya saya pun bosan suda bila balik2 ditanya.."kau bila lagi??"..hihi..ingat senang sangat ka?.mau jaga hati seorang wanita saya rasa lebih tinggi nilainya daripada nilai wang..sbb wang boleh dicari, tapi hati wanita arrr...susah saya mau faham...

No comments:

Post a Comment